Activititeiten georiënteerd
Stap 2 – Bespreek de fase waarin de opleiding zich bevindt
Bespreek aan de hand van de fases hieronder waar jullie school staat voor wat betreft dit onderwerp. Neem eerst even de tijd om dit individueel door te nemen: aan welke indicatoren wordt volgens jou voldaan? En welke nog niet? Wissel na een paar minuten je ideeën uit. Kom tot een gezamenlijk standpunt over waar de school aan voldoet.

Praktische opdrachten
Bij praktische opdrachten (denk aan: profielwerkstuk, onderzoeksopdrachten, Technasium-opdrachten, (maatschappelijke) stages en loopbaanoriëntatie) komen leerlingen in aanraking met duurzame ontwikkeling. Stimuleren jullie leerlingen om hier over na te denken en een standpunt in te nemen? Hoe beïnvloedt dit standpunt de leerling in het maken van afwegingen, beslissingen en aanbevelingen? Als school kan je dit stimuleren door 1) de opzet van de opdracht, 2) de keuze van het onderwerp en 3) de keuze van de stage/onderzoeksplek.
- 1
- 2
Proces georiënteerd
- 3
Systeem georiënteerd
- 4
Keten georiënteerd
- 5
Maatschappij georiënteerd