Activiteiten georiënteerd
Stap 2 – Bespreek de fase waarin de school zich bevindt
Bespreek aan de hand van de fases hieronder waar jullie school staat voor wat betreft dit onderwerp. Neem eerst even de tijd om dit individueel door te nemen: aan welke indicatoren wordt volgens jou voldaan? En welke nog niet? Wissel na een paar minuten je ideeën uit. Kom tot een gezamenlijk standpunt over waar de school aan voldoet.
Eindprofiel leerlingen
Hoe geef je je leerlingen een streepje voor in het vervolgonderwijs en op de arbeidsmarkt? Welke kennis over duurzame innovaties in de maatschappij heeft de leerling nodig? En welke vaardigheden heeft de leerling bij het afronden van deze school verworven? Natuurlijk heb je te maken met het landelijk eindexamenprogramma of kwalificatiedossier, maar in deze snel veranderende wereld oriënteer je je als docent en als team ook zelf op die vraag. Het curriculum, de praktische opdrachten en de manier van beoordelen worden bepaald door hoe jullie tegen het eindprofiel of vaardighedenprofiel aankijken.
- 1
- 2
Proces georiënteerd
- 3
Systeem georiënteerd
- 4
Keten georiënteerd
- 5
Maatschappij georiënteerd